Saturday 21 January 2012

Nilai sekeping biskut

salam..
berakhir sudah perkhemahan outdoor bagi sem 2,sesi 2011/2012.
banyak pengalaman berguna y dapat kita kongsi bersama,ada duka ada tawa dan berbagai lagi emosi yang bermain di benak hati kita.
salah satu pengalaman yg ingin saya kongsi kan adalah mengenai nilai skeping biskut.
bagi mereka yang sekadar menbaca pasti akn tertawa atau hanya mengata kan di dlm hati kecil mrk saya merapu atau mbuang masa.
bagi mereka yg mgalami ny pasti mngerti akn nilai sbenar sekeping biskut.
apakah keistimewaan biskut hingga kan mjadi topik "post" saya hari ini,sedang kn hari ini org mperkatakn mengenai IPhone 4 S,BlackBerry Bold dan berbagai lagi gajet2 y canggih..
lebih dari sgla2 bila tiada lagi mknn untuk d mkn,apabila tubuh sharian tdk mjamah sbarang mknn,skeping biskut akan mjadi cukup bernilai sbgai alas perut..
sepanjang seminggu perkhemahan,sering kali cerita mak dan tok ayah saya bermain d fkran bgaimana swaktu jepun mduduki tanah Melayu (Malaysia), mereka hny mgalas perut dgn ubi dan nyiur (kelapa parut) atau pun nasi y d mkn bersama sdkit garam.sedikit sbnyk saya dpt mgambar kan bgai mn ksusahan y di alami oleh mrk..
betul lah apa y d perkatakan "pengalaman tidak dapat d beli d kedai basikal", anda harus mgalami ny maka anda akan mgetahui ny sdiri..



No comments: